Bir dükkân düşünün... Merkezi bir semtte, canlı bir caddenin üstünde . Kapsamlı vekullanışlı. İçinde çok iddialı hizmetler satılıyor. harika hizmet veriliyor. Fakat bir çeşitli işyapmıyor. Ek Olarak ek olarak sonra yabancı teşebbüsçüler benzer dükkânda yabancı hizmetlerle bahtını deniyor;fakat onlar da oldukça başarılı olamıyor. Dükkân işleyen bir caddenin üstünde meydana gelmesine nazaran negelen var ne giden... Bunun sebebi şu şekilde açıklanıyor: Her mekânın bizzat talihi var.Bu baht mekânların konumuna yönelik değişiyor. Etrafındaki yöntemlerin akış istikameti ,köprüler, camiler, mezarlar benzeri pekçok faktör baht üstünde etki oluyor. İşte bu noktada ofisinnitelikleri, dekorasyonu, mobilyaları devreye giriyor. Mekânın bütün nitelikleri belirlendiktendaha sonra, yine tasarlanır. Masadan, aynaya civarı pekçok eşyanın yeri değiştirilir. Budeğişiklik ise mekânın bahtını ve bereketini artırır. Endüstri ve Ticaret Bakanlığının çıkarmış meydana geldiği 08 Temmuz 2003 tarihindeki ResmiGazete ve 25162 sayılabilir zorunlu standart tebliği'nde, emlak ofisinin hizmet ortamı,kullanılacak otomobil ve gereçleri belirlenmiştir. Bütün emlak komisyoncuları bu tebliğine uymak zorundadır; şayet yukarıdaki örnekteolduğu benzeri ek olarak iyi olanını de inşa ederek , başka emlak ofislerinden terk ederek farkınızı ortayakoyabilirsiniz.Bu çalışma kapsamında ofisin ortamını, ofisin aydınlatılmasını, kullanılacak otomobil vegereçleri detaylı olarak anlatacağız.
Hizmet Ortamının Nitelikleri ile İlgili Kurallar
Mecburi standartlar tebliğinde hizmet ortamının nitelikleri konusunda şartlar şunlardır:
Ø Emlak komisyonculuğu bürosu, Kat Mülkiyeti Kanunu'nun tespit edildiği şekilde
bağımsız olmalı, iş yerinde; en az yönetimsel büro ve alıcı onay yeri ile müşterek
veya münferit kullanma özelliğinde WC-lavabo bulunmalıdır.
Ø İş yeri elbette olarak havalandırılmalı, mekanik havalandırma tesisatı bulunmalı,
güvenlik savunması , su tesisatı, temiz su olmalı, önce destek çantası, çöp kutusu
bulunmalı ve yangınla ilgili olarak önlemler alınmalıdır.
Ø İş yeri uyumlu bir sistemle ısıtılmalı ve ısıtmada görevli makamlarca belirlenen
yakıt kullanılmalıdır.
Ø Emlak komisyonculuğu hizmetlerine karşı işlerin yapılmasında kullanılan
teknik edevat ve donanıma uyumlu büro mobilyası bulunmalı ve müşterilerin
kabulüne uyumlu oturma grupları düzenlenmelidir.
Emlak Büronunda Yer Alması Gerekli Olan Otomobil ve Gereçler
Emlak büronunda Zorunlu Standartlar Tebliği'ne yönelik yer alması zaruri otomobil ve
gereçler şunlardır:
Ø Bilgisayar
Ø Yazıcı
Ø Modem
Ø Telefon
Ø Belgegeçer makinesi
Ø Şeritli metre
Ø Pusula
Ø Fotoğraf makinesi
Ø El feneri
Ø Tv ( tercih olarak ise )
Ø Video ( tercih olarak ise )
Ø Kamera ( tercih olarak ise )
Bunların dışarısında bir emlak ofisinde:
Ø Bölgenin haritası,
Ø Kırtasiye malzemeleri,
Ø Broşürler,
Ø İlan kâğıtları olmalıdır.
Profesyonel Ofis kurulumu yardım için; http://ofisdekorasyonlari.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder